Speelgoedbank De Meern draait volledig op vrijwilligers. Op dit moment zijn er ca. 20 vrijwilligers werkzaam. Lijkt vrijwilligerswerk bij de speelgoedbank je ook wel wat? Om de speelgoedbank goed te laten draaien moeten de volgende taken regelmatig worden uitgevoerd:
Uitgifte
Elke maand is er zaterdag een uitgifte. Kinderen komen dan met hun ouders bij ons langs in de winkel om speelgoed uit te zoeken. Tijdens de uitgifte is altijd een aantal vrijwilligers werkzaam achter de balie voor het registreren van de bezoekers, in de winkel om kinderen te helpen bij het uitzoeken van speelgoed.
Winkel aanvullen
Na elke uitgifte moet de winkel schoongemaakt en aangevuld worden. Hier zetten zich een aantal vrijwilligers voor in.
Voorraadbeheer
Een aantal vrijwilligers zorgt ervoor dat de voorraad op orde is. Zo wordt ingezameld speelgoed gesorteerd en gestructureerd in ons magazijn opgeslagen.
Inzameling
Een tot twee keer per jaar organiseren we een grote inzameling. Tijdens de inzameling nemen we het speelgoed aan en sorteren we het ter plekke. Daarna wordt alles in ons magazijn opgeslagen.
Overig
Naast bovengenoemde taken zijn er ook vrijwilligers die zich inzetten voor het maken van kleertjes voor de poppen, het up to date houden van onze website en socialmediakanalen. Bovendien is er naast onze vaste vrijwilligers ook een aantal oproepbare vrijwilligers voor grotere projecten als het inpakken van de Sinterklaascadeaus voor het Sinterklaasfeest van de voedselbank Utrecht.
Ook vrijwilliger worden?
Nieuwe vrijwilligers om ons team te versterken zijn van harte welkom! Stuur een mail en kom gerust een keer kennismaken. We bieden plaats aan scholieren voor een maatschappelijke stage. Wil je stage bij ons lopen, neem dan contact op via de mail.